ویژه برنامه‌های حرم مطهر در شب میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر اعلام شد ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت دهه کرامت + جزئیات شباهت‌های حضرت معصومه (س) با حضرت زهرا (س) حضرت معصومه (س) مظهر یک دختر اجتماعی در معنای دینی و اسلامی مشهدالرضا(ع)، میزبان همایش ملی «رویش امید» | رحیم‌پور ازغدی: حقوق زن و کودک، بزرگ‌ترین خط قرمز اسلام است  عطر شادی در بهشت هشتم پیچیده است | آغاز جشنی به بزرگی کرامت امام مهربانی‌ها + تصاویر رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) همزمان با آغاز دهه کرامت + فیلم و عکس حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر
سرخط خبرها

آیت الله صدیقی: کم کاری، تنبلی و معطل کردن مردم از منکرات است

  • کد خبر: ۱۸۹۷۳۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
آیت الله صدیقی: کم کاری، تنبلی و معطل کردن مردم از منکرات است
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: کم کاری و تنبلی و معطل کردن مردم از منکرات است. ادارات باید آسیب‌ها و منکرات خود را احصا کنند و معروف‌هایی را نیز که در این ادارت وجود دارد را نشر دهند و به مردم معرفی کنند.

به گزاش شهرآرانیوز، در اختتامیه چهارمین جشنواره «مفلحون» که صبح امروز و به منظور تقدیر از برترین‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های ادارات استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، آیت الله «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امام (ره) در مدت حیات خود ماموریتی داشت که زحمات تمام انبیا و مجاهدان تاریخ را در یک مرحله بین المللی قرار داد و یک تحول جهانی را آغاز کرد.

وی افزود: رمز موفقیت امام (ره) خودساختگی، وارستگی، خشیت از خدا، گریه‌های طولانی سحرگاه و انقطاع الی الله بود. امام (ره) هم خود اینگونه بود و هم ملتی را با مغناطیس معنویت و نورانیت به جایی رساند که انقلابی را رقم زدند که برای هیچ کس قابل پیش بینی نبود. انقلاب اسلامی ما معجزه مقاومت مردم و مقاومت یز معجزه ایمان بود که اتصال به قدرت لایزال خداوند است.

آیت الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقاتی که این روز‌ها در سرزمین‌های اشغالی و غزه در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: جنایات بی سابقه و هولناک است. اما مکتب، مکتب امام راحل و مبتنی بر «نه شرقی؛ نه غربی» است. امروز ملت‌های دنیا بیدار شده اند و در واکنش به این جنایات غاصبان خونبار به خیابان‌ها بیدارند. مردم ما نیز ناراحت و نگرانند و به دنبال راهی هستند که بتوانند به آن‌ها کمک کنند.

معطل کردن مردم و فخر فروشی برای ارباب رجوع، مصادیق منکر است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عنوان «مفلحون» که برای این مراسم و جشنواره قرار داده شده است، گفت: فلاح دو پیام دارد؛ نخست به معنای بیرون آمدن با سختی از دل ظلمات و حرکت به سوی نور است. دوم این که به معنای حرکت به سوی رهایی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیه شریفه ۱۰۵ سوره آل عمران و آیه قبلی آن نشانه‌ای از وحدت نیز دارد.

آیت الله صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از رویه‌های غلط اداری که در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: انقلاب ما در مسیر یک انقلاب اداری و مقابله با دیوان سالاری و معطل کردن مردم و کار امروز را به فردا انداختن و فخر فروشی برای ارباب رجوع است. این‌ها مصادیق منکر است.

وی تاکید کرد: حضور جمعی از مسئولان نظامی و اداری در این مراسم نشان از این است که یک عزم ملی و اراده جمعی به وجود آمده است. عنوان امر به معروف و نهی از منکر، خیرخواهی است. اما تا درون را نسازیم، نمی‌توانیم دشمن را از پیش رو برداریم.

وی خاطرنشان کرد: نشان کرد: برخی از افرادی که در قالب عدالت خواهی و افشاگری از شبکه‌های مجازی استفاده می کنند و متعرض آبروی اشخاص می‌شوند، فقط آبروی شخص را نمی‌برند. بلکه آبروی یک ملت را می‌برند و می‌گویند این ملت شایسته نیست. نباید قبح و زشتی بدی‌ها ریخته شود و مردم به این بدی‌ها و زشتی‌ها بی اعتنا شوند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه گفت: نشان دادن خوبان و خوبی‌ها منجر به این می‌شود که منکرات رنگ ببازد. با تدبیر و برنامه ریزی و برجسته کردن خوبان و خوبی‌ها مسئله بی حجابی و بدحجابی و فسادی که در برخی از ادارات وجود دارد برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: کم‌کاری و تنبلی و معطل کردن مردم از منکرات است. ادارات باید آسیب‌ها و منکرات خود را احصا کنند و معروف‌هایی را نیز که در این ادارات هست را برجسته کنند و نشر دهند و به مردم معرفی کنند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: از مهمترین مصادیق معروف تعاون و کمک در خوبی و تقوا و کمک به عدل است. بندگان خدا را از خود راضی کنید تا از امام زمان (عج) مدال بگیرید. ثابت قدم باشید و هر روز بدرخشید و مسیر رشد و تعالی شما مستمر باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از جمعی از مدیران دستگاه‌های اداری استان خراسان رضوی که در برقراری مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه تابعه خود ایفای نقش موثر داشتند، تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->